AI in de praktijk - Copilot als jouw co-leerkracht
Leer de basis van AI, LLM's en generatieve AI
Ontdek hoe generatieve AI en Copilot jouw werk als leerkracht kan verlichten
Experimenteer met prompts en bouw je eerste eigen prompts
Ontdek hoe generatieve AI en Copilot jouw werk als leerkracht kan verlichten
Experimenteer met prompts en bouw je eerste eigen prompts
180,00 €
180.0
EUR
180,00 €
Verantwoordelijke | Virginie Tijtgat |
---|---|
Laatst bijgewerkt | 01-08-2025 |
Doorlooptijd | 4 uur 30 minuten |
Leden | 2 |
M365 Copilot
M365 Copilot Chat
Ontdekker (level 1)
IT (Pedagogisch)
Leerkracht/Docent
Ondersteuner
Zelfstudie (On Demand Video + Cursus)
1.2 Professionele samenwerking (Professionele betrokkenheid)
1.4 Digitale technologieën en infrastructuur (Professionele betrokkenheid)
1.5 Verantwoord gebruik van digitale tools (Professionele betrokkenheid)
2.1 Zoeken en selecteren (Digitale bronnen)
3.1 Lesgeven (Lesgeven en leren)
5.2 Differentiatie en personalisatie (Leerlingen ondersteunen)
6.1 Informatievaardigheden en mediageletterdheid (Aanleren digitale competenties)
6.4 Veilige en verantwoord gebruik (Aanleren digitale competenties)
4.2.a. Coaches pursue professional learning that deepens expertise in the ISTE Standards in order to serve as a model for educators and leaders. (Connected learner)
2.1.a. Teachers set professional learning goals to explore and apply pedagogical approaches made possible by technology and reflect on their effectiveness. (Empowered professional)
2.2.c. Teachers model for colleagues the identification, experimentation, evaluation, curation and adoption of new digital resources and tools for learning. (Leader)
2.3.b. Teachers establish a learning culture that promotes curiosity and critical examination of online resources and fosters digital literacy and media fluency. (Citizen)
2.4.b. Teachers collaborate and co-learn with students to discover and use new digital resources and diagnose and troubleshoot technology issues. (Collaborator)
2.6.d. Teachers model and nurture creativity and creative expression to communicate ideas, knowledge or connections. (Facilitator)
-
Download PDF cursus1Lessen · 4 uur 30 min
-
PDF Cursus
-
-
1. Inleiding6Lessen ·
-
1.1. Wat is AI?
-
1.2. Wat gebruik ik al?
-
1.3. De geschiedenis van AI in 't kort
-
1.4. Wat is generatieve AI?
-
1.5. Basisprincipes van taalmodellen
-
1.6. Copilot, generatieve AI met je schoolaccount
-
-
2. Verantwoord omgaan met AI4Lessen ·
-
2.1. Kritisch denken
-
2.2. Bias en hallucinaties
-
2.3. Responsible AI
-
2.4. Gegevensbescherming
-
-
3. AI in onderwijs3Lessen ·
-
3.1. De rol van de leerkracht in het AI-tijdperk
-
3.2. Mogelijkheden en uitdagingen van AI in onderwijs
-
3.3. AI-beleid op school
-
-
4. Prompten4Lessen ·
-
4.1. Wat is prompten?
-
4.2. Tips voor een goede prompt
-
4.3. Do's en don'ts
-
4.4. Edu-prompts
-
-
5. Copilot in werking4Lessen ·
-
5.1. Aanmelden en interface
-
5.2. Creëren met Copilot
-
5.3. Je prompt ingeven
-
5.4. Je resultaat gebruiken
-
-
6. Praktisch aan de slag7Lessen ·
-
6.1. Brainstormen
-
6.2. Een lesplan maken
-
6.3. Een opdracht uitschrijven
-
6.4. Een rubric maken
-
6.5. Een evaluatiefiche maken
-
6.6. Een video samenvatten
-
6.7. Een afbeelding genereren
-
-
7. Leerlingen2Lessen ·
-
7.1. Copilot, de copiloot voor jouw leerlingen
-
7.2. Voorbeelden
-
-
8. M365 Copilot3Lessen ·
-
8.1. Wat is M365 Copilot?
-
8.2. Integraties met M365-tools
-
8.3. Toepassingen voor onderwijs
-
-
9. Energie1Lessen ·
-
9.1. AI en het milieu
-